Födelsedagen

Den 24/5 (dvs igår) fyllde min mor 75 år och min man 50 år...snacka om att det ibland rör ihop sig med tider och annat.
Så den riviga 50 års festen hade vi förlagt i lördags med kallskuret och plockmat. Vin och annat gott att dricka till. Mycket kul och glada miner. Vädret kunde vara bättre men med ett stort kök/allrum och en helt ljuvlig uteplats så gick det alldeles utmärkt.
Så denna Tisdag den 24 så var min man ledig med betalt från jobbet ( sådan lyx har inte vi kommunanställda vid jämn ålder inte!!) Frukost på sängen och 20 vita & röda rosor från lilla mig ( bara för att tala om att vi var barnfria denna dag fram till klockan 14:00 så kan ni ju tänka ut resten själva om vilken god frukost det blev )  ♥

Sen fick vi lite förmiddagsgäster som kom och grattade...för att sedan vid middagstid ge sig ner och gratta min mor och hon hade fullt hus (dom flesta är ju lediga mitt på dagen som är pensionärer. För allt ska ju hända mitt på dagen, inte kan dom missa nyheterna och tv vi minns som ofta går på tidiga kvällar för att  sedan gå och lägga sig tidigt. ( nja kanske inte alla förstås)

Sen kom alla barnen hem på fika och grillning (nästan alla barn med respektive var med, fattades bara 3 personer denna gång)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0