Minnen av våren - 78

Vet inte om det bara är jag som minns mina tidigare vårar, men jag tror nog att dom flesta har gott minne om vissa händelser som berör dom starkt.
För mig är vårtecknen lite olika saker och händelser men träskor tillhör dom, jag hade röda med svarta/vita och rosa målade blommor på dom. lastbilen som sopade gatorna (vilket min svåger nu gör om vårarna, kul ju!) Och STENKULOR -  ett minne som är mig kärt - spela kula! För vem har inte gjort det? När snön nästan smält bort på skolgårdens grusplan och då menar jag nästan ( för vi tog borstar och spadar, jobbade hårt med att få fram en gnutta grusbit att kunna spela på. Alla var med för att spela eller heja på och inget tjiv.
 Man kastade i grop eller ställde upp pyramider beroende på vem som började spela. "Pyrra" var inte min grej riktigt men kul var det ändå =)
Så nu när man kan ana vårens ankomst så kan jag känna dofterna av grus och blöt snö, få mig en nostalgitripp tillbaka när gruset knastrar under skorna.
Undra om jag kan hitta några träskor igen?....Kanske kanske..
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0