så gjordes det..så görs det?

"Falukorv i ugn"
Det blir det till middag idag tillsammans med potatismos. En rätt som jag har med mig sen barndommen. Jag gillade den som barn och gör det även som vuxen. Mina barn gillar den - speciellt den minste plutten. Men han gillar all sorts korv om den inte är för kryddad.
Visst är det så att man ofta gör mat som man själv är uppvuxen med eller det kanske bara jag som är fungerar så. Vilket fall så kan jag ibland tycka lite synd om mig själv att jag inte fick lära mig att äta fisk. (förrutom rökt gotlandsflundra mums!) 
Min man är uppvuxen med fisk så jag befinner mig någon form av lärande att rensa fisk, laga fisk och att äta fisk. En av döttrarna är som tur var en hejare på detta fenomen. Hon är sommartid uppvuxen i x antal veckor varje sommarlov hos sin farmor o farfar som lärde henne detta.
Jag har alltid värnat om familjebanden och när hennes far inte fanns på nära håll under hennes uppväxt så fanns hennes farmor o farfar dess bättre där. Som mamma kan jag inte annat vara än tacksam för att hon fick en helt underbar tid med dom under sin barndom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0