Ont eller inte

Hur jag än försöker minnas så kan jag inte. Minnas min första tand som jag tappade går bara inte. Har en liten tjej här hemma som kommit in i fasen att tappa tänderna en efter en. Hon tappade i ålder 5-6 år och så ett uppehåll. Och nu när hon är 10-11 så är vi där igen. Men lilla Emma är inte så glad i detta fenomen ( rättare sagt hon gillar inte förändringar som hon tror kan göra ont) Och tappa tänder, ta ut stickor eller skoskav är några av dessa fenomen. Vet inte riktigt varför hon blir så upptrissad av det men det är näst intill hysteri när man ska hjälpa henne. Tandläkaren ska vi inte ens prata om - där får gå i omgångar oavsett vad som ska göras. Som tur är så har vi en helt gudomlig tandläkare som kan det här med barn och inte bara tänder som ska fixas & lagas.  Men i och med att jag inte kan minnas det här fenomenet med tänder så kanske jag inget ska säga för jag kanske var likadan med allt som jag trodde kunde göra ont jag också. I vilket fall så kommer tandfén på natten om den tappade tanden ligger i en glas med vatten och har man tur och har skött sin lilla tand väl så kan det bli en guldpeng för den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0