Är eller vara?

Undrar hur många av alla människor runt omkring mig som arbetar med just det dom önskade och ville från studenten? Jag själv hade tänkt mig ett arbete som "pappersvändare" - utbildade mig inom administration med bokföring och fakturering. Tja, sen då? -utbildade mig igen efter några år inom vården och där är jag nu. För dom som aldrig provat vården så kan jag berätta att det är ett slitsamt yrke med många lyft och tunga moment. Oftast så får man kredit för det genom omtänksamtheten som rullar runt bland dom behövande men ibland är det bara motigt och man längtar till något mer som är lättare både för kropp & själ. Så alla ni som är där - Det är tufft men det är "go" i er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0