Slö och lite bekväm

Idag har varit en sådan dag då man känner inte för att göra någonting alls.
Duggregnet som började på förmiddagen höll i sig ända fram till middagstid för ett senare gå över i ett ösregn. Ja...snön försvinner ju som sagt var men fram kommer det en trist blötlagd lövad gräsmatta eftersom vi blev överaskade när snön kom så fort i höstas. (Något lata var vi också i ärlighetens namn ska det sägas)
Men en dag som denna har inneburit lugn och ro hemma, lite plockande i minsta möjliga mån. Och mycket godis Hmmm jag är en godisgris ( förkärlek till choklad mmmmmmmm)

Dottern Hanna har gjort en fruktsallad och serverat den med vaniljsås. Gott!
Så lite nyttiga har vi varit också men framför allt så har vi softat gott och tittat på hockey - släkten spelar i Modo så det laget ligger närmast hjärtat för stunden.

Har inte riktigt förstått det det där med drafting eller hur man skriver detta fenomen. Så mycket har jag i alla fall förstått att spelarna har agenter som sköter deras kontrakt och att det finns sportchefer i klubbarna som lägger intresse på en spelare som dom kan tänka sig spela i deras lag.

 Elit, NHL eller KHL sak samma säger jag och får en blick av gubben min ....(tycker förmodligen inte jag är klok alla gånger)
 Men gillar hockey gör jag och kommentatoren Wikegård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0