Mycket mer...

Idag när man slog upp sina blå så insåg man snabbt att i dag har inte solen nått ner till oss med sina strålar ( inte ännu  i alla fall).
En kaffe och jag tittade snabbt ut i trädgården...där satt en liten hare och mumsade på någonting. Söt rackare och helt orädd verkade det som. Lät blicken glida vidare över lövhögar och leksaker som använts innan snön plötsligt kom ( vet att jag sa till barna att plocka nu ner sakerna i lådan innan snön kommer - vet också att jag fick till svar, redan gjort det ju!) Ändå finns det en och annan sak liggande under snön som nu töat av...Konstigt? Måste ha en trollkarl i skogen intill då ...Ha ha ha
Men som sagt var inser att vi (gubben och jag) har lite att greja med nu i vårkanten - fruktträden ska klippas, rondedenron ska flyttas, sandlådan ska ha ny sand, landen ska grävas, hallonbuskarna ska klippas, vinbärsbuskarna ska klippas och några ska till sonen Ludde...Ja , det finns att göra men va roligt det är att veta att man inte behöver gå sysslolös och bara dega.
 Skulle nog bli skogstokig av tristess. Ha en bra dag alla tills vi hörs igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0